fredag 8 juni 2012

Sew-along 3 plånbok

Nu har den fjärde sew-alongen dragit igång, men för mig som valde att inte hoppa på BH-sömnaden så blir det den tredje.

Denna gång är det ett kort och snabbt projekt. Karin, Karinottila, testar denna gång att kombinera sina blogginlägg med filmer, riktigt bra tycker jag. Tänkte först bara läsa instruktionerna och klara mig utan datorn, skrev ut inläggen och började sy... men när jag inte riktigt fattade tog jag fram den ändå och kollade klippen vilka var till stor hjälp.

Första klippet kom helgen som var, andra nu i onsdags och till helgen ska sista delen komma. Jag började i onsdags och blev även klar med steg 2 på kvällen. Okej, får väl tacka en snäll son för att han somnade när det var tänkt och en bra sambo som fixade läggningen.

Tyget jag använder är det samma sin jag har haft till väskorna. Jag har många många meter kvar av det så fram för fler sew-alonger där det kan användas! Kanske var det därför jag inte var med i BH racet, tyget gör sig inte som BH helt enkelt!


Published with Blogger-droid v2.0.4
Edit: Det är ju den femte sew-alongen... har ju varit väska, klänning, väska, bh och sen plånbok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar