lördag 26 maj 2012

Snart klar med klänningen!

Nu har jag fått till det okej över brösten. Suck vad trött jag är på att alltid behöva justera. Börjar ge upp hoppet om att jag skulle vara en av dom som fick mindre bröst efter graviditet och amning får väl helt enkelt börja leta efter klänningsmönster som inte har B-kupa i modellerna. Någon som har tips vart jag kan hitta det?

Det som fortfarande saknas är skärp, att fålla samt det tråkigaste, att stryka. Men det här tyget måste verkligen strykas, alla sömmar är helt utåtbubblande. En fördel annars är ju att tyget i sig är oregelbundet veckat. Vilket har underlättat när jag har sytt, har inte behövt tänka på ifall jag får något veck i sömmarna. Nu har jag klarat mig ändå, endast veck där tyget ligger vikt från början. Jag tycker ju det är en fördel att sy i vävda tyger jämfört med mjuka i trikå, för det blir färre veck då. Å andra sidan de veck som blir syns mindre i trikå, men jag som har sytt vet ju ändå om dem. Så jag föredrar vävt, fast trikå har ju sin tjusning också.

Funderar på att även sy en sjal av det gula tyget som jag ska sy midjebältet i. Tror det kommer bli bra!

Återkommer så klart med bild på slutresultatet!

Mönstret är ett från New Look, kommer inte ihåg numret nu. Jag har sytt en annan från samma mönster men med en annan bystdel. Den här gillade jag bättre, men den andra var lättare att få till bra, men fick jordens urringning så den här känns mer anständig.

Nu dags för grillfest hos grannarna!

1 kommentar: