lördag 26 maj 2012

Snart dags för bröllop!




Nästa helg är det dags för bröllop och jag har inget att ha på mig. Som sig bör försöker jag sy mig en klänning. Familjen åkte till Västervik torsdags så jag hade hela fredagen och idag på  mig att sy min klänning. Det har gått sådär... 

Modellen jag valde att sy har inget foder, vilket jag ångrar nu, för sömmarna sticks. Måste åtgärda på något sätt. Visst det kommer bli bättre när jag har strumpbyxor på mig under, men inte bra när det kliar och sticks.

Inte helt bra över bysten heller. Eller egentligen har det blivit helt okej, men jag har ingen bh som passar under...

Färgen på bilden är lite missvisande. Den ser lila ut, men den är knall cerise. Hade egentligen velat ha lila, då bruden nästa helg älskar lila. Men men, jag tog ett tyg jag hade hemma. Funderar på att sy ett bälte i gult till. Har samma tyg i gult och jag tror det skulle kunna bli snyggt ihop.

Tyget har jag köpt på Ohlssons, ca 50 kr metern, så det är en riktigt billig klänning jag syr, men den ser dyrare ut :)

Återkommer med slutresultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar