torsdag 24 maj 2012

Snart en ny kompis till mig!

Idag har jag slagit till! Jag har bokat/köpt mig en OL!

Det var en annons på Blocket som jag hittade, på en Husqvarna 560D för 1500 kr. Hoppas och tror att det är en bra affär. Bilden nedan har jag snott från annonsen på Blocket!
4-tråd Overlock symaskin Husqvarna 560D
Jag är väldigt nöjd med min hushållsmaskin, min Pfaff Select 3,0, som syr precis som jag vill och har alla sömmar jag egentligen behöver. Men nu när jag har börjat sy i mjuka tyger har intresset av en overlock, OL lockat allt mer.
 
Vetskapen om att det är en pryl som i och för sig syr bättre, men som ändå är lite lyx har gjort att jag inte har tillåtit mig att drömma för mycket. Det jag har tillåtit mig är att spana på annonser på Blocket och liknande ställen om utifall att något bra och billigt skulle dyka upp. Igår kom den, hade missat ordinarie annonsen för 2000 kr som jag också tyckte var billig, men nu var den sänkt till 1500!

Tyvärr var jag inte först på annonsen, vilket jag fick veta igår kväll. Men skam den som ger upp hoppet. Jag svarade att jag var jätteintresserad ifall den andra inte fullföljde och att jag skulle hålla mina tummar för det! Idag hörde säljare av sig och sa att den andra skulle kolla frakt till Stockholm osv och att hon då hade större lust att göra en affär till mig. Jag tackade ja och efter en stund fick jag meddelande om att den är min!

Så idag har jag gjort vad man egentligen inte ska göra. Jag har betalat in pengar för maskinen utan att ha fått den än. Nu ska jag leja någon av mina vänner i Linköping till att hämta den åt mig! Lugn er bara. Jag är inte helt dum utan jag gjorde som jag ofta gör nu förtiden, jag snokade lite på facebook. Skrev in namnet som var rätt ovanligt, hittade en med det namnet i Linköping. Denna kvinna kände en av mina vänner från tiden jag pluggade till lärare där. Efter lite konsultation med henna så litar jag på denna säljare. Säljaren visade sig vara en textillärare från Linköping, vilket gör att jag tror att maskinen håller bra skicka. Kvinnan vet ju vad hon sysslar med!

Jag har lite dåligt samvete över den stackars köparen från Stockholm men just nu är jag så glad över mitt köp så jag skakar av mig det och hoppas att hon hittar en på närmare håll!

2 kommentarer:

  1. Heja, en OL! Grattis, den kommer du att ha massa skoj ihop med!

    SvaraRadera