onsdag 9 maj 2012

Sytt tröja till mig själv!

Det blir inte så mycket sytt nu när jag har börjat jobba. Ska hinna med så mycket, sonen, hemmet, sambon, träna och någon form av socialt umgänge. Men jag har fått en kollega på jobbet att vilja sy lite. Så vi har beställt mönster, Onion från Sydilla och Fagert och lite tyg från Stoff & Stil. Mönstren har kommit men inte tyget.

Så i söndags började jag på den första modellen. Onion 2017, modell A. Tyget jag använde är rött klövertyg i jersey som jag köpte på Skroten i Kinna!


Den var hyfsat lätt att sy. Mina problem berodde mest på problem med danskan. När jag på ett ungefär visste vad som skulle ske förstod jag utan problem men värre var där det var något som var typiskt för just detta mönster. Mest problem hade jag med bandet under bysten. Fick ihop det efter beskrivningen men om jag syr modellen igen ska jag ändra lite.

Det skulle även vara två veck under detta bälte och nästa gång jag använder mönstret i mjukt tyg ska jag ta bort dessa. Nu skapar det mest bara en magpåse... inte så smickrande.

Tröjan blev ändå ok och jag är nöjd med min kantning av halsen. Den kommer att användas.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar: