fredag 15 juni 2012

Lekt med nya leksaken samt train-alongat!

Ingen bild idag... jag har inte tid att ta fram kameran.

Jag leker med min nya leksak, min fyrtrådiga leksak! Det är skoj! Hade egentligen inga föreställningar om vad jag skulle ha för nytta av den, men alla säger ju att det är bra att ha om man syr mycket i mjuka tyger och det gör jag ju. Priset var billigt och det var en bra nybörjarmaskin. Har sytt lite smått till att börja med, det har blivit en mössa i enkelt tyg, två dregglisar, ett par vändbara bebisvantar i jerseytyg och ett par vändbara babytossor i jerseytyg. Eller ja, allt är i jersey, cupcakes och djuren från Stoff och Stil i år. Gör av med massa spill! Perfekt. Tanken är att jag ska ge bort detta till min kollega som fick barn i onsdags! Hoppas hon tycker det är okej att få hemsytt som har lite nybörjarmisstag. Har inte kunnat sy allt på nya maskinen, det blev för pillrigt när jag skulle sy fast mudden på vantarna och tossorna, så då fick gamla maskinen komma fram. Jag tror den blev nöjd med det!

Förutom att sy så har jag hoppat på Susannes, sytoks, train-along! Jag var lite slarvig i början ska jag erkänna, gjorde inte förtestet riktigt som man skulle och jag deltog inte i den första dagens övning, det var i måndags och det var knäböj. Jag hade fullt upp med att få ihop lillfisens sverigedräkt och packa inför vårt besök hos goda vänner, men sen har jag varit duktig. Jag har gjort plankan, situps och knäböj, idag står 8x5 armhävningar på schemat. Har bara gjort ett set än, men har planerat göra många i en rad innan middagen idag. Dessutom har jag idag varit ute och sprungit intevall 20 min med 1 min löpning och 1 min gång. Jag gjorde det, jag var riktigt trött, men jag sprang allt jag skulle. Körde med appen RunKeeper på telefonen och såg att jag var iväg på en tur som var ca 2.5 km. Bra början det här, ska köra samma variant imorgon eller på söndag för att klara veckans utmaning.

1 kommentar: