tisdag 12 juni 2012

Fotbolls EM

Nu har fotbolls EM börjat och jag fick till gårdagens match äntligen klart mitt projekt till lillfisen.

Köpte ett Sverigetyg via en tjej på facebook (i en av de farliga tyg- och sygrupperna där) som jag planerade att sy något till A av inför sommarens fotbolls EM och OS. Har velat lite vad jag skulle sy, var först inne på någon variant på jump-suit, eller vad det kallas, som en variant på hängslebyxor. Jag hade dock inget bra mönster, försökte mig på ett eget som inte blev speciellt bra, så jag gav upp och använde tillslut mitt omgjorda body-mönster från en Ottobretidning.


Började på matchutstyrseln i söndagskväll. Kom samtidigt på att dottern till familjen vi skulle besöka på matchdagen också behövde en dress. Tänkte i mitt stilla sinne att det inte tar så mycket längre tid att sy en som att sy två. Det gjorde det inte heller, till en början, men sen när kantningen skulle göras så började det ta tid... Kvällen blev sen och jag fick ge upp, innan halsen var klar och utan knappar... Som tur var väckte lillfisen mig i god tid på måndagen att jag hann göra klart båda, allt utom att sätta knapparna, det fick jag göra på Öppna förskolan innan vi åkte iväg på måndag eftermiddag.

Har inga toppenbilder på dressarna, men här går det ganska bra att se hur de ser ut. Får passa på när lillfisen äter, då ligger han ganska still i allafall.

Tyget är i interlock och blev faktiskt jättemysigt som heldress, gosig känsla. Lite synd är det att kronorna på tyget blektes något när jag förtvättade tyget. De var, i allafall som jag minns, tydligt blå innan men efter tvätt blev det mer gråblå. Men med ordentligt blå jersey som kantning och benmuddar så ser det riktigt blågult ut! Riktiga fans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar