måndag 18 juli 2016

Regnbågstyger!

Gaha vad knäpp jag är! Lilofant presenterade ett par pastelliga regnbågstyger, ränder och kullar. Jag missade båda de sorter som Znok och Strömming har sålt så först tänkte jag att jag skulle slå till på dessa. Men sen kom jag på, nej inte de pastelliga, jag vill ha med riktiga regnbågsfärger.

Sen såg jag en bild från Lilofants tillklippning och packning av tyger där ränderna och kullarna matchades med ett gammalt färgglatt tyg och då blev jag så sugen på dem så jag beställde :)

Direkt de kom hem la grabbarna beslag på det randiga och beordrade sin mamma att sy tröjor till dem av det. Deras ord är min lag (iaf om det innebär att jag får sy!)
Tog tag i det under den vecka som grabbarna var kvar på sommarstugan med sina fastrar. Och då gick det ju fort trots mycket att mönsterpassa!

Slutresultatet! Och även om liten ser butter ut så är han mycket nöjd med tröjan!


Lite bilder på den lyckade mönsterpassningen!




Som vanligt har jag använt det vanliga tröjmönstret, little lamb från Ottobre 4/2012. Kortärmad variant som jag kantade halsen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar