onsdag 13 juli 2016

Herrtröja

Börjar med en tröja till sambon!

Fick ett pdf-mönster från Ottobre vid något tillfälle som kompensation för en försenad tidning. En långärmad tröja med bröstficka. Den gjorde jag om till kortärmad och skippade fickan. Enkel t-shirt helt enkelt.
Bestämde mig för att sy den i testbildstyget från Tyglycka som jag köpte hösten 2014 på Syfestivalen. Det var från början tänkt till sambon men som jag ett tag tänkte fick bli klänning till mig. Men nu blev det tillslut det som var planen från början. Tror jag har kvar så att det kan bli en överdel på en klänning till mig. Så det kommer nog lösa sig.
Sambon blev glad, tyckte nog den var lite cool och har den ofta på sig...hemma. Han är riktigt feg när det kommer till att ha färg och går helst i grått eller andra nyanser mellan vitt och svart. Men här om dagen hade han den på sig obehindrat, så det går framåt. Tröjan i sig vet jag ju att han gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar