söndag 17 juli 2016

En ny Ruska i sommartappning!

Sensommaren 2013 köpte jag ett gäng underbart fina tyger från Lillestoff via Znok. Jag har hela tiden tänkt att det ska bli klänningar till mig av dessa tyger. Har bara haft hiskeligt svårt att bestämma modell.

Men så kom jag på den perfekta modellen för tyget med pionerna. Det ska bli en Ruska så klart! En sommarmodell utan krage med kort ärm. Allt för att tyget skulle kommavtill sin rätt med få skarvar.

Men när jag skulle klippa ut mönsterdelarna så räcker inte tyget! Jag hade två meter och det har räckt tidigare men detta var smalare än andra tyger.

Så jag bröt ihop lite och funderade på hur jag skulle lösa det hela. Om jag hade något enfärgat att skarva med. Jag har en del enfärgat hemma men inget som passade klockrent vid första ögonkastet.

Först var jag inne på att bryta av helt med gult eller turkost men fegade lite och bestämde mig för att den rosa/lila som inte var samma som i tyget men ändå i samma färgskala fick fungera.

Sen var det bara att sy! Passade på den veckan mina grabbar var kvar i sommarstugan med sina fastrar och när sambon var till Malmö. Han var visserligen bara iväg mellan söndag kväll och tisdag kväll men det var så skönt att bara vara själv ett par dagar!

Jag blev väldigt nöjd med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar