lördag 16 juli 2016

Kompisbeställning!

I början på året visade Zicca Fabrics upp ett par finfina tyger med femtiotals mikrofoner på.

Jag har en godkänd vars man spelar i ett Rockabilly (??? Heter/stavas???) band och är väldigt inne på den stilen.

Tänkte på henne direkt jag såg tyget. Hon bad mig sy något till hennes barn av det. Så redan på Syfestivalen I februari förhandsbokade jag en meter av det mintfärgade och en meter av det rosa. Det dök sen äntligen upp i maj. Och det här blev resultatet!

T-shirten är en kortärmad version av Little Lamb från Ottobre som jag alltid syr. Sydde i storlek 110 och muddade ärmsluten. Klänningen är även den från Ottobre (kommer ej ihåg numret) med den enda modifieringar att enlig bylsiga ärm blev kort.

Det var nervöst med postleverans men det kom fram och det passade! Phu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar