söndag 27 mars 2016

Familjematchning

Är tydligen bara ett kalsongresår bort från att göra en riktig familjematchning.

Klänningen till mig själv sydde jag tidigare men idag har grabbarna i familjen fått sina plagg.

Storebror fick en tröja med svart halsmudd.

Lillebror fick också en tröja men med grön halsmudd.

Tröjorna är som vanligt Little Lamb från Ottobre 4/2012. En i storlek 116 och en i 98. Lillebror borde nog egentligen få 104 nu men det är en av de få storlekarna från deta mönster jag inte har ritat av. Gjorde dock både ärmar och själva tröjan något längre.

Av de sista bitarna tyg blev det sen ett par kalsonger till den äldsta herren i familjen.

Mönstret är ett från den senast Heilt spesiell og jubel och jag sydde i storlek L med röda täcksömmar. Men det saknas bra resår. Han har fått ett uppdrag att ta fram ett par gamla kallingar som jag kan slakta och återanvända.

De små grabbarna kommer nog ha sina tröjor i morgon sen får vi se när kalsongerna blir klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar