söndag 20 mars 2016

Påskäggsklänning

Jag har sytt mig en klänning som jag känner mig som ett påskägg i. Jag som brukar gilla färg och alltid klä mig i färg. Men den här är jag inte helt van att ha.

Jag har testat ett nytt mönster, Stitch Details från Ottobre 5/2012.

Det är egentligen ett mönster för vävt tyg med en massa specialdetaljer. Jag har sytt den i trikå utan dragkedja och mönstersömmar. Bandkantade halslinningen istället för infodring, det tycker jag blir bättre när det är trikå.

Det blev lite väl blått (den färg jag har minst av i min garderob) så jag tog och gjorde rejäla muddar i ärmsluten, i en lila nyans! För lila och rosa har jag mycket av!

Tyget i sig är ju jättehärlig! Det var ju därför jag köpte det. Tydligen köpte jag mer än min standardlängd. Brukar alltid köpa 2m, ibland 2.5m men den här biten var minst 3m.

Sambon var på konferens för någon vecka sen och fick med sig en selfiepinne hem. Trams har jag tyckt men insåg sen att det ju är ett kanontillbehör när man vill fota hemsydda plagg som man har på sig när en fotograf är långt borta. Så jag lekte massor med den idag! Lillbus tyckte också det var en rolig pryl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar