söndag 13 mars 2016

Syhelg del 1

I helgen har jag fått sy! Så himla roligt! Vi har bara varit hemma i helgen och trots alla måsten blev det tid över till att sy. Att E fick för sig att gå upp redan kl. 6.15 i lördags morse jan ha spelat in. Även om det är jobbigt så får man mer gjort om man inte sover så mycket. Kan även lugnande meddela att detta infall av morgonpigghet var ett undantag. Imorse var ordningen återställd och båda grabbarna sov till tjugo i nio.

Igår klippte jag ut och sydde pyjamaser till killarna.

Tyget med Byggare Bob köpte jag någon gång i höstas och det var väl inte jag som var den mest pådrivande i det inköpet. Men ibland måste man foga sig för avkomman.

Till mönster använde jag det beprövade tröjmönstret "Little Lamb" från Ottobre 4/2012. Skippade muddar i ärmslut ett och fållade bara. Byggare Bob tyget skulle aldrig räcka till helpyjamaser till båda så jag fick kombinera lite med randigt. Tur det, annars skulle det nog bli to much! Har gjort en del synliga täcksömmar och maskinen har skött sig skapligt. Lite småbekymmer men ändå ok. Sen skulle jag önska att jag aldrig hade problem med att tråden går av eller hoppstygn men där är jag inte än.

Byxorna har jag aldrig testat att sy tidigare. De är från Ottobre 6/2013 och de var lite pill för att få ihop dem men jag blev nöjd tillslut. Och passar verkar de också göra!

De blev klara sent igår kväll och låg och väntade på dem när de vaknade. Vilket resulterade i två nöjda killar denna morgon och en given pyjamassöndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar