fredag 1 maj 2015

Rolig post!

Titta vad som kom i min brevlåda i torsdags....
...och som jag hittade först idag när jag kom hem efter Valborg och 1 maj i Västervik.

Ska på en av mina äldsta vänners bröllop i maj och kom på att jag måste sy en klänning till det! Mina tidigare klänningar från bröllop är alldeles för små och det var längesen jag sydde en finare klänning till mig själv. Jag har saknat det, så nu är det dags.

Gick in på Fagert.se, en guldgruva när det kommer till mönster! Mc Call mönstret fanns i bakhuvudet sen tidigare i vår och sen hittade jag klänningen från New Look. De två från Mamu har jag varit sugen på ett tag och när jag ändå beställde så fick även dom följa med. Beställde därifrån i onsdags fm och det kom redan dagen efter. Me like!

Fast mönstret från Mc Call var slut. Men underbara Ingrid som har Husqvarnabutiken i Vimmerby kom till min räddning. Ett mess bort, lite Swish senare och sen hade jag även det mönstret hemma, även det dagen efter beställning! Synd att jag inte tänkte på det direkt men jag tror inte att hon har New Look eller Mamu, men hade hon haft det så hade jag beställt även dessa därifrån. Hennes service är top of the line!

Efter att jag klickat hem dessa kom jag på bästa tyget för detta projekt. Drog mig till minnes lite fina färgglada tyger som jag såg när jag fick något nyhetsmail från Husqvarnabutiken i Norrköping (fr Helena, Ingrids braiga kollega). Så i torsdags klickade jag hem 3.5 m av följande tjusiga tyg!
Jag har inte bestämt vilken klänning jag ska sy än... Jag velar fram och tillbaks. Tror jag får provat liven och se vilken som sitter bäst, den får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar