söndag 31 maj 2015

Present till snart nyfödd!

Tanken va, knappa först, blogga sen men  yngste sonen kan inte somna och jag har precis lagt mig bredvid honom i sängen. Här kan jag inte knappa men skriva :)

En väldigt god vän ska få sitt andra barn i slutet på juni, första kom för tidigt, tre veckor så det börjar närma sig nu. 

Hon vet inget men jag tänkte skicka en liten "välkommen till världen"-present till den kommande bebisen. Könet är okänt men det spelar egentligen ingen roll, jag kör alltid på färgglatt till små! Men jag insåg att jag hade lite väl mycket tyg som går under kategorin tjejigt och jag vet inte riktigt hur den blivande tvåbarnspappan ser på saken. Så färgglatt blev tema!

Jag har hittills sytt en mössa, en body (storlek 56), ett par haremsbyxor(storlek 56) och en dregglis! Funderar på något mer men kan inte bestämma mig eller komma på något bra.


Tyget med elefanterna köpte jag för kanske tre år sen från Kameleont. Har haft många planer för det men aldrig kommit till skott. Men det här blev ju kanon. Kantningen, mudden och dregglisens baksida är muddväv från JnY (tror jag). Den har jag haft länge, ingick nog bland de första trikåtygerna jag köpte när jag började sy i mjuka tyger!

Mönster: haremsbyxorna är från Ottobre, Summer Sea tror jag de kallas, bodyn är i grunden också den från Ottobre, Happy Squirrel men med bara ett helt framstycke som jag snedskurit. Dregglisens är Gekkos och mönstret till mössan lånade jag på onsdagens syjunta så den vet jag ej. Ska vara i storlek 0-3 månader iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar