söndag 17 maj 2015

Nysydd klänning, inte nöjd!

Sydde klart den klänning som jag tänkte ha på min gamla goda väns bröllop nästa lördag. Tyckte jag var ute i så god tid och kände mig så nöjd när sista handsömmen gjordes igår kväll.

Men jag blev inte nöjd.


Känner mig som en gris med en gardin på...


Väldigt skönt att den har fickor! Men vad hjälper set när jag inte gillar passformen över bysten och inte heller urringningen.


Gillar dock ryggens urringning som är djupare än den fram.


Syns inte så bra, jag försökte ta kort som inte visade, men den är för stor vid brösten i ärmhålen, och min tänkta lösning på problemet blir inte bra.

Men kommer jag på ett sätt att fixa ärmhålen så kanske jag kan köpa urringningen fram (eller sänka den) och då kunna använda klänningen. Älskar ju tyget!

Modell: New Look 6341
Tyg: Phillip Jacobs bomullsväv köpt på Husqvarnatyger.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar