fredag 25 april 2014

Söta kycklingar!


Det har ju varit påsk!
Förra året satt jag kvällen innan skärtorsdagen och sydde en kycklingdräkt till A. Från att ha tänkt "skitsamma, ett huckle eller hatt och lite målat i ansiktet" till "men herregud, jag kan ju sy, klart ungen ska ha något ordentligt".
Så i år var jag ute i bättre tid. A ville vara kyckling. Gul velour skulle beställas och det var lättare sagt än gjort. Slut överallt. Men tillslut hittade jag och beställde från Ohlssons.
Så redan helgen innan påsk började jag sy, samma idé som året innan men i lite bättre tid.

Det var en stolt liten kyckling som gick till förskolan på skärtorsdagen. Lillebror är större än storebror vid samma ålder och kunde ha den dräkt storebror hade förra året. Så två söta kycklingar hade vi här hemma!

posted from Bloggeroid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar