torsdag 24 april 2014

En present till en nybliven mamma

En kollega till mig har fått en liten tjej. Hon undrade om jag inte kunde sy en amningsklänning åt henne. Det tyckte jag lät roligt så jag tackade ja.

Hon fick länkar till lite tygsidor och efter ett tag hörde hon av sig och hade hittat ett hon ville ha... ett kamouflage-tyg. Inte riktigt min smak men jag beställde. Tyckte nästan set var lite jobbigt när tyget hängde på tork i trädgården. Men sen började jag sy och tyget växte och nu tror jag nästan att jag gillar det.
Här har jag inte sytt klart kantbandet i halsen och inte fållat i nedkant eller ärmar.

Helt klar men dålig bild.

Enligt mönstret skulle jag ha 180 cm tyg, vi beställde 2 m. Det blev lite kvar... så jag sydde ett litet bebiskit som jag hoppas hon uppskattar.

Överlämning sker i nästa vecka!
posted from Bloggeroid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar