söndag 6 april 2014

Dinosaurier till grabbarna!

Igår kliade det i sytarmen. Tröjor till grabbarna bestämde jag skulle bli ett perfekt projekt. Snabbt, lätt och uppskattat!

Lillgrabben har aldrig fått någon t-shirt förr, så jag hade inget mönster i hans storlek. Ville rita storlek 80 eller 86. Mitt just nu favorit tröjmönster är Little Lamb från Ottobre men den började på storlek 92. Hittade istället en kortärmad raglantröja i ett annat nummer som började redan med storlek 74. Att förlänga en ärm fixar jag så det blev perfekt. Nu hade jag tyvärr inte tyg så det räckte till långärmat åt båda. Så stor fick långärmat och liten kortärmat.

Tyget med dinosaurierna fick jag med i den hemliga lådan från Jny. Det var ett par smala röda streck på tyget och en liten reva i en kant. Det mesta lyckades jag undvika men lite av de röda strecken syns på stors tröjärm om man tittar riktigt noga.
Den turkosa mudden är ev också från Jny eller från Ohlssons... köpte den redan 2011 så jag minns faktiskt inte riktigt.

Jag valde att mudda både i hals och ärm för det är så mycket smidigare och blir snyggt. Möjligen blev litens ärm något lång men jag gillar längden! Fållade med tvillingnålen vilket jag tycker är snyggast men ibland får jag inte till stretchen och sömmen spricker. Denna gång tror jag dock att den blev perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar