lördag 10 maj 2014

Shopping i Göteborg :)

Har varit på minisemester med familjen i Göteborg. Eller rättare sagt, sambon som är föräldraledig skulle på kurs med jobbet och då bestämde jag att jag och grabbarna minsann också skulle få åka med. Sagt och gjort, tre hotellnätter i den underbara staden i väst som jag älskar!

På måndag förmiddag styrde jag kosan med dubbelvagnen mot Olskroken. Tygaffären stod på agendan. Spårvagn dit vsr i sig ett äventyr, men även om A skulle hålla båda mins händer under resan så tyckte hsn det vsr roligt. Däremot gillar han inte tygaffärer, lite roligare var det när jag väl köpte något till honom. Jag hade lätt kunnat vara där en stund till men grabbarna ville annat. Men jag fick med mig 8 m tyg och ett mönster.

Av jordgubbarna ska det bli midsommarkläder till mig och grabbarna. Får se om det räcker till något åt sambon också... kanske midsommarkallingar :)
Det rosa/svart/vita ska bli klänning till mig.
Det "stickade" ska även det bli klänning till mig.
Deg gula monstertyget ska bli tröjor till grabbarna!

På hemresan åkte vi via Ullared och jag hann med ett besök på Panduro Outlet som så påpassligt hade flyttat ner till ingången på Gekås. Där fick jag med mig lite papperspyssel!


Semesterns positiva göteborgsförändring sen jag bodde där var helt klart Bältespännarparken. Så underbar härlig oas mitt i Göteborg!

posted from Bloggeroid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar