måndag 17 februari 2014

Inspiration till nya mjukisklänningar!

I förra veckan ställde jag en fråga i facebook-gruppen Vuxna Sytokar. Jag fick så mycket bra tips som jag tänkte sammanfatta här för att inte tappa bort.

Mitt inlägg var följande:
"Behöver inspiration! Syr ofta Onion 2035 och tycker den är toppen. Syr ibland Onion 2012 och den är också en favorit. Behöver fler modeller att sy i trikå av så jag inte tröttnar. Enkelhet är bra men inte nödvändigtvis! Vad har ni för tips???"

Följande tips kom in:
- 2001 är min favorit just nu. Har klippt fyra-fem stycken... Perfekt som kontors-pyjamas!

 - Ulla från Mamu är ju en populär variant också som många gillar. Har inte provat den själv dock.

 - 2041 

 - Nya Burda (nr 1/2014) Burda rynktröjan!!! 

- Julie ur Boken, Ulla (tyskt mönster) och tunikan ur Allt om handarbete sömnadsmagasinet 2014/1
- Onion 2046!

 - Mc Call 5974 
 
- Jag älskar Tiramisu och Red velvet från Cake patterns.
 
Så nu har jag lite att kolla på. Själv funderar jag en del på Onion 2026. 
Tror inte att Onion 2001 fungerar för mig. Inte med både bröst och höfter, även om hon som tipsade mig hade timglasformad kropp och hon tyckte det fungerade.

Ulla från Mamu är snarlik Onion 2035 så jag tror inte att jag kommer köpa det mönstret. Men jag ska nog gå till bibblan och låna Burda 1/2014, framför allt efter att jag såg att Cecilia (som ceciliaklänningen är uppkallad efter) hade sytt en och det blev skitsnyggt! Tiramisu och Red Velvet är mönster jag har, RV har jag provsytt men inte tiran än. Onion 2041 har jag sytt av tidigare och med ett par modifikationer ska det nog bli ett par till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar