onsdag 13 januari 2016

Jag ska bara... och då blev det nattsömnad!


Här hänger jag och är redo för morgondagen! En Dahlia från Colette Pattern! Sydd i trikåtyg fast mönstret är egentligen för vävt tyg!

Jag var bara tvungen att sy klart den innan jag gick och la mig ikväll. Klockan blev visst lite mer än jag hade bestämt mig för och det kommer bli en seg torsdag!

Jag har kombinerat överdelen från version 1 med kjoldelen från version 2. Jag sydde den i storlek 16 vilket jag av erfarenhet trodde var för litet. Måttabellen sa 14 (!!!) Och för överdelen hade nog det stämt bättre men kjoldelen blev bra. Sydde in en hel del i samtliga raglansömmar och även en bit i sidsömmen från ärmslut ett ner till midjebandet. Det blev riktigt bra. Dessutom rynkade jag den lite fram vid halskanten.

Lite bilder från innan justering och halskantning.



Bild efter justering, kantning men innan justering i sidsömmen samt fållning av ärmslut och kjol.

Ska försöka få till en livebild imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar