söndag 31 januari 2016

Förvaring till sykammaren

Var till IKEA idag och köpte mer förvaring till sykammaren och en ny lite nättare stol (i matchande färg)!

Det har svämmat över lite med fler och fler mönstertidningar och tyger (förstår inte hur det kommer sig???). Har lite hyllplats över och en liten liten vrå där det går att stapla plastbackar om pallen som inre används tas bort.

Lite bilder som visar delar av det som bara stuvats in eller upp utan att ha en vettig plats.


Sen med hjälp av detta ska det bli bättre! Fast jag har svårt att förstå hur allt detta ska kunna få plats i den redan överfulla kammaren???

Men nu har jag packat och stuvat och fixat och fått mycket bättre ordning!


På sista bilden ser det väldigt fint ut och rymligt! Att jag har två maskiner på rymmen (till matsalsbordet) är en annan femma :)
De tre stora rosa lådorna har jag stuvat in under bordet och i en har jag mindre bitar som man kan sy pyttekläder av eller lapptäcken och o en har jag gömt allt skrufs. Skrufs är sånt jag egentligen borde kasta... småsmå bitar som inte går att göra något alls med. Funkar det att lämna till textilåtervinning tro? Den sista lådan är fortfarande tom! Sen blev det fem plastbackar med tyg!!! Inte fulla dock! Två av dem är med tyger som jag sytt av redan men som det är så pass mycket att det räcker till fler plagg.

Har haft en låda som inte är så stor som står på bordet med lite allt möjligt i. Den rensade jag upp och la så kallade UFOn i. Det är inte många och det är framförallt projekt som måste göras om på något sätt för att kunna sys klart.

Så nu hoppas jag på lite ordning och reda! Så jag kan sy utan att alltid börja med att röja.

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev. Jag förstår inte heller hur det kan bli så mycket tyger och mönster m.m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt galet,ska det fortsätta i den här takten så kommer jag behöva ockuperade andra rum i huset!

      Radera