söndag 8 februari 2015

Syträff

Idag kom jag iväg på syträff! Fått kontakt via Facebook med ytterligare Sytokar i Linköping! Dessa jobbar som jag på Saab, så vi hade lite gemensamt, kul!

Blev upphämtad vid tjugo i nio imorse. Trodde det skulle vara lugnt, men vi kom i säng jättesent igår hela familjen. Var iväg hela gårdagen och hann inte packa förrän idag på morgonen. Barnen tog sovmorgon, så det var först bara jag uppe men självklart vaknade dom och behövde hjälp så jag blev lite stressad. 

Inget förberett så jag hann inte klart med så många plagg. Resultatet blev två tröjor till grabbarna, little lamb dom så många gånger förr, samt en påbörjad klänning till mig, en Onion 2045 med div småändringar.

Storebror fick röda muddar och lillebror gula och för första gången gjorde jag matchande täcksömmarna! Hade en del problem med framför allt den röda. Men tycker tillslut att jag fick till inställningarna bra och tämjde maskinen. Så speciellt mycket krånglade det inte, men det tar ju lite tid att lära sig hur den fungerar. Perfekt tillfälle att lära länna maskinen, gott om tid och möjlighet att provs olika inställningar. Med den gula tråden sen behövde jag inte alls krångla utan bars köra på!

Tyget är från JnY Design och bara skrek på mig när jag såg det. Jag menar kameler, KAMELER!!! Klart jag skulle ha det! Har en hyfsat stor bit kvar som jag inte vet vad jag ska använda det till, men det ger sig!

Tanken är att det blir en sån här syträff en gång i månaden fram till sommaren! Skoj skoj!

Glömde lite saker hemma, instruktionsboken till nya maskinen, mönster till grabbarnas mössor, skruvmejseln för att byta målar på maskinerna.., det första fick iaf att googla fram, det andra klarade jag mig dom tur var utan.

1 kommentar:

  1. Lyckliga du som hittat sy-vänner där du bor. Jag ser att ni sytt lite också, väldigt fina jumprar. Hoppas ni hann med lite fika också.

    SvaraRadera