torsdag 5 februari 2015

Mer inköp till sykammaren!

Igår fanns ingen mat hemma, iaf inte som jag ville laga. Så jag föreslog middag på Ikea något som sambon lätt gick med på.

Väl på Ikea nämnde jag att jag åtminstone skulle köpa med mig två plast lådor hem, så att alla tyglådor på hyllorna blev likadana. Sambons reaktion på det, ja men det är väl därför vi är här, och för att köpa hyllor till dina mönster. Det var faktiskt inte min plan, min plan var "jag orkar verkligen inte laga mat, vi åker till Ikea". Men när han ändå var inne på det så fick vi med två vita hyllplan och konsoler till dessa. Jag passade även på att köpa lite fina rosa tidskriftssamlare och två rosa lådor som passar utmärkt i kammaren! Ska nog köpa fler tidskriftsamlare till mönstertidningarna.
Sen hade jag lite tid att ta tag i en oupptäcktas kista med pysselsaker. Där i låg en del mönster som ska hamna bland övriga mönster men sen fanns min lilla samling med garn och olika stickorojekt. Jag stickar inte ofta och när jag gör det så gör jag bevisligen sällan klart projektet. Så nu plockade jag i ordning lite och har tagit fram två stickprojekt att slutföra.
Så i knät har jag just nu en blivande trekantshalsfuk. Hur lätt som helst att sticka, bara räta maskor och påslag med en maska i vardera ende vartannat varv. Ska sticka upp det garnnystan jag håller på med sen är den klar!

Nästa projekt är ett par tumvantar där jag har stickat tre vantar och den sista saknar bara tummen. Varför tre för? Den första blev för lös och oformlig, den andra och tredje blev bra och likformiga! Dessutom fanns en enkel slät halsduk påbörjad. Ska också göras klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar