lördag 14 februari 2015

Tygshopping med minstingen!

Den här helgen har varit efterlängtad! Sjukskrivningsperioden skämde bort mig, jag hade så mycket mer tid på dagarna med barnen.Tid jag verkligen saknar. Även om barnen var på förskolan när jag var sjukskriven så var deras dagar inte riktigt lika långa och de få extra timmar de var hemma var guld värda. Men den här veckan har varit som vanligt. Gå upp och göra sig i ordning. Väcka barn och klä på dem. Skjutsa till förskolan med lämning kl 7. Åka till jobbet, jobba, hämta barn på förskolan mellan halv fem och fem. Hemma med två trötta och hungriga barn. Hinna lag mat och äta den innan något av barnen bryter ihop eller somnar i soffan. Röja kök, duscha barn, göra barn redo för sängen, natta barn och sen sätta sig i soffan och undra vart dagen tig vägen, vart tid för umgänge tog vägen och fundera på om det verkligen är värt det?!

Så igår snodde jag gostid med minstingen när han redan vid halv sju ville lägga sig!


Idag sen skulle sambon ta med stora sonen och besöka en av kusinerna på sjukhus. Vädret har varit kanon, soligt och klart! Så jag och minstingen tog bussen in till stan. Vi strosade omkring, lekte, åt mat, fikade och hade en toppendag ihop! Efter lunch somnade minstingen och jag passade på att gå in i lite butiker, faktum var att han somnade precis när jag gick in på Tygfabriken :)

Köpte 10.5 m tyg! Lite tröst när andra shoppar loss och inspireras på Syfestivalen i Stickholm!


Två av tygerna kostade 95kr/m och de andra 85kr/m. Så det blev inte ens fyrsiffrigt! Klappade mig själv på axeln efter bedriften att jag faktiskt köpte 2 m enfärgat, att jag köpte enfärgat i syfte att sy av och inte bara använda till kantning och fodring och sånt. Skittrist egentligen  men vem vet, nu kanske jag också kan sy kofta eller leggings som jag kan använda ihop med mina tunikor och klänningar i underbara färger! Jag har lovat mig själv att alltid handla minst 1m enfärgat vid varje tyginköp här framöver. Får se hur länge det håller i sig! På Tygfabriken kostade ju allt enfärgat bara 85 kr/m, så det är ju överkomligt!

Efter shoppingen kom sambon och stora sonen och hämtade oss och så åkte vi hem. Mysig dag har avslutats med go mat och även idag snikade jag till mig soffgos med minstingen! Det har helt enkelt varit vårt dygn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar