måndag 2 februari 2015

Sykammaren - läget efter ännu en helg

I helgen har det äntligen snöat!
Så vi har varit ute mycket. I lördags tog sambon med den äldsta sonen till Omberg för att testa att åka utför. För att vara A gick det bra, inga jätteutbrott och kanske tre åk i halva barnbacken.
Tålamodsprövande för sambon men när A kommer hem och säger att det var roligt så är det ett bra betyg. Jag fick lite hjälp med yngste sonen av vänner då min lyftkapacitet och ork fortfarande är begränsad.

Under söndag fm gick hela familjen ut och skottade snö och åkte pulka! Ok jag skottade varken snöbollen åkte pulka, men jag var med ute med de andra och kunde hjälpa till att hålla grabbarna på gott humör! När vi kom in var alla trötta och hungriga så efter lunch åkte sambon och A iväg till Ikea med en inköpslista från mig och jag var hemma med E som tillslut somnade hos mig i soffan! 
Det är ju magiskt vad frisk luft och lek kan göra med barn :) De var på så mycket bättre och lättsammare humör denna helg än förra!

Väl hemkomna från Ikea snickrade sambon ihop mitt blivande arbetsbord till sykammaren. Skivorna är någon billig enkelskrivbordskiva från Ikea, 120 cm långa och 60 cm djupa. Hade tänkt minska djupet först men det blir nog bra så ändå. Sen köpte han åtta ställbara ben, Olov. Så kan jag justera höjden utifrån vilken stol jag sen kommer ha!

Sen var grundmöbleringen klar och det dags att börja fylla med tyg och sybehör! Och som jag fyller! 
Här har jag väl lastat upp två flyttlådor med trikåtyg som ska vikas och sorteras ner i plastlådor från Ikea!
Idag har jag kommit en bra bit på vägen och nästan allt trikåtyg är undanstuvat.
På bilden ovan syns sju plastbackar av totalt åtta. Sen har jag ett trådbackställ, antonius, från Ikea med enfärgad trikå, randig och prickig trikå, mönstrad velour och enfärgad velour. Utöver det då... En hög med fleece, en hög med trikå som ej har någon back, en påse med trikåtyg där jag sytt vad jag planerat av men där det är så pass mycket kvar att det räcker till fler plagg. En påse med bitar till prematursömnad och en påse med minispill som jag spar som ev fyllnadsmaterial. 

Mer saker som ska in i sykammaren:
Alla vävda tyger, ca 1.5 flyttkartong...
En kartong med gamla jeans.
En kartong med övrigt pysselmaterial
En kartong med mönster och syböcker, men till det har jag åtminstone planerat in en hylla, den är bara inte på plats än.

Nu har jag vilat en stund på soffan så nu smiter jag ber i min sykammare och fortsätter uppackning! Får se om det kommer en uppdaterad bild över läget senare ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar