tisdag 22 oktober 2013

Ursöta Björnar som fiskar body och tröja!

Jag verkligen älskar detta tyg!!! Färgerna är så underbara och mönstret är så sött. Hade det funnits ett mindre sött mönster, kanske lite grafiskt av något slag så hade jag köpt det åt mig själv istället för mina barn. Men så är det ju inte utan nu är det mina grabbar som får ha dessa härliga färger på sig!

I inlägget från igår kom det ju en rätt stor förvarning om att detta skulle dyka upp och idag efter att ha lämnat stora sonen på förskolan och den lille slocknat för sin förmiddagslur så satte jag mig vid mina maskiner och gjorde klart det sista, halskantning, fållning och kantning av nederkanten på bodyn. Det som är själva slutfinishen och som tar lite tid.

Det är samma modeller och storlekar som för helikopterrävarna från syjuntan och den enda skillnaden jag gjorde var att jag istället för att bandkanta halslinningen på tröjan var att jag satte en muddkant där istället. Det tror jag blir bättre då jag upplevde halslinningen lite stor på min son. Sen att jag kanske kunde ha kortat bodyn lite och även kortat ärmarna på den är en annan sak. Det var inget jag egentligen störde mig på så det fick vara kvar.

Tröjan är Little Lamb i storlek 98 från Ottobre nr 4/2012.

Bodyn är Kisuliini (body med raglanärm) i storlek 74 från Ottobre nr 6/2012.
Längtar till imorgon då grabbarna får ha dessa plagg på sig. Då ska jag ta ett par livebilder och slänga upp här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar