torsdag 31 oktober 2013

Halloween!

Det var som till påsk, ska jag verkligen... och sen "Klart jag ska" och därefter nattsömnad. Skillnaden nu var att jag redan en dag innan nattsömnaden kom på det. Men då var vi i Fredrikshamn, långt från symaskinen. Däremot fanns där en tygaffär och i den fanns det riktigt oranget tyg och ett fladdermus-tygmärke.

Kom hem sent sent på tisdagen och på onsdagen var A hemma, ingen förskola. Jag var däckad i förkylning och fick inget gjort. Men efter middagen tog jag mig en dusch,  åkte och handlade, nattade E samtidigt som sambon nattade A och sen efter att klockan passerat åtta tog jag tag i projektet. En tröja går snabbt att sy, men applikationer är jag inte van med så jag visste inte om det var ett möjligt projekt eller inte. Men det gick bra, jag både hann sy tröjan, klippa ut applikationer, stryka på vlisofix,  stryka på applikationerna på tröjan och zickzacka fast dem ordentligt.

Fick lite tyg kvar och klippte ut en mössa också. Den var först i dubbelt tyg men såg så liten ut att jag klippte bort fodret och fållade med våffelsömmen som lite påminner om spindelväv. Använde samma söm till fållen på tröjan. Satte därefter fast fladdermus-märket.

Trots att E vaknade två gånger och ville äta lite så var det klart till halv elva. Därefter stöp jag och min förkylning i säng. Idag är förkylningen i princip borta så det var rätt prioritering!

Det enda jag fuskade lite med var att jag sydde mudd i halskanten istället för att bandkanta och själva fusket var att jag sydde fast den med overlocken utan att byta till svart tråd. Orkade inte byta tråd och den vanliga maskinen syr så långsamt att jag inte tyckte att det var värt att få den sömmen svart!

Tröjmönstret är återigen Little lamb från en Ottobre tidning. Mössan är ett eget mönster.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar