söndag 20 oktober 2013

Syjunta!







Idag har vi haft syjunta! Vi var fem tjejer som träffades. En har jag lärt känna på öppna förskolan, en på vårens syjunta och de andra två var helt nya bekanta! Vi sydde hela dagen, från nio till fem!
Jag hann med:
- Mössa till mig själv i fiba dalahästtyget
- Body till Emil i stl 74
- Tröja till Alfons i stl 98 (syskonmatchningen)
- Omlottklänning, Onion 2012. Sydd i ett tyg köpt av Rigmor på Facebook. Kantade för första gången med vikresår, det var smidigt men skulle dragit mer i nacken.
- Ceciliaklänning, Onion 2035, i Mjuka tygers nya godistyg. Köpte bara en meter och med den längden jag ville ha i kombination med mina amningsbröst gjorde att jag inte kunde sy en klänning helt i godistyget... skarvade i med svart jersey och sydde en liten applikation (min första)!
Fram för fler syjuntor!
Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar