fredag 6 september 2013

Trasig maskin gör mig till shoppingberoende...

Då hushållsmaskinen för närvarande strejkar och jag inte kan sy något med tvillingsöm så blir det inte något syende alls här hemma i stugan. Jag vill ju bara sy fina trikåklänningar till mig själv och gosiga trikå tröjor och dresser till mina älskade pojkar. Till det behöver jag min tvillingsöm och det klarar inte skitmaskinen av.

Istället shoppar jag ännu mer tyg. Jag har ju jättemycket fint som jag bara längtar att få sätta saxen i och sy upp till mig själv.

Idag blev det beställt 1.5 meter av detta underbara tyg från MeMba Design!
Skooters Pink
Det kommer bli ytterligare en fin scooterklänning till mig :) Och jag hoppas få ut något till Alfons i detta tyg också. Kanske en mössa eller så. Han har precis fastnat i serien Stadens Hjältar och så fort vi sätter igång ett klipp på youtube så vill han veta vart vespan är och blir jätteglad när han ser henne. Hon är ju också rosa!

Även om jag har blivit shoppinggalen har jag besinnat mig lite. Jag har inte beställt 2 meter tyg från Jny också, fast det kliar i fingrarna för att göra det. Kanske får det bli oktobers tyginköp istället. Tänker inte lägga upp en bild på det fina tyget, men jag kan ju viska lite "lila tyg med fina lila/rosa/orangea flamingos på" Helt underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar