fredag 6 september 2013

Otoligt fina tyger - men inte ens dessa kan lindra smärtan i själen

Föll till föga i förra veckan och köpt mig fyra meter tyg till från Znok! På beställningen stod 2 meter av de underbara Fields ritade av Johanna Ahlard. Jag missade ju dessa i min förra beställning och har gått och suktat länge efter dem.
Fields - Rosa

När jag ändå var i farten klickade jag hem ytterligare 2 meter tyg, kurbits också de av Johanna Ahlard! det var något av en chansning, jag gillar lila, jag gillar kurbits och det finns ju 50 % dalablod i mig. Men gillar jag färgsammansättningen... nja helt hundra kan jag inte säga att jag tycker att de är, men det är något i tyget som jag faktiskt älskar. Så det kommer jag kunna sy något fint av är jag helt säker på. Får dock se om det blir en hel klänning i tyget eller om det blir detaljer på en klänning och lite annat. Det får inspirationen i framtiden utvisa.
Kurbits - Lila
Kvalitén på båda tygerna är fantastisk och båda är än mer fantastiska i verkligheten!

Måste också ge Znok sex stjärnor av fem för den snabba leveranstiden. Jag la min beställning i onsdags, betalade in pengarna via bankgiro på en gång och redan på fredagen låg paketet i min brevlåda. Det kallar jag service och fantastiskt smidigt!

Det tråkiga och jobbiga i sammanhanget var att barnens farmor hastigt gick bort natten mot lördag. Livet är fasiken inte rättvist och det går så himla ont i mig. Är så tacksam över den sommaren som varit och den fina tid vi har haft tillsammans denna sommar. Men hur sjutton förklarar jag för en två åring som älskar sin farmor, som har umgåtts med sin farmor hela sommaren, ja sist helgen innan, att farmor inte längre finns? Vi säger att farmor är död och att vi inte kan träffa henne mer, då tittar han på oss och säger bara "men jag vill träffa farmor". Ja älskade barn, det vill vi också. Han är bara två år så han kommer klara det hela fint, men vi vill ju att han ska minnas sin farmor, sin bästa kompis, och det kommer ju inte gå. Vi kan hjälpa honom, men det kommer bli våra minnen som han kommer minnas. Bättre det än inget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar