onsdag 11 september 2013

Min necessär a la Pattydoo!

Nu har jag också sytt mig en Susie  efter patty doos tut!

Hur rolig som helst att sy. Jag sydde min med vaxduk som innertyg och då behövde jag inte ha något stabiliserande foder. Jag kommer dock sprätta bort mina stickningar vid dragkedjan då fodret drog upp sig lite och nu fastnar i dragkedjan. Tror det kommer vara lättare att hålla undan utan sömmen!

Tygerna jag har använt har jag fyndat på Panduro outlet i Ullared. De hade lite små tygpaket som i sig var billiga. Sen låg detta i den korgen där alla var ytterligare lite billigare. Men just denna saknade prislapp och jag fick det för halva den summan de andra billiga kostade :) Köpte det i april och det lilla jultemat var nog det som avgjorde priset. Vilket passar mig som gillar röda tyger perfekt!
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Jag har också sytt 3 stycken pattydoo.roligt att plocka ihop olika tyger.Har också vaxat tyg innerst.MVH:Mona

    SvaraRadera