torsdag 25 juli 2013

Oj oj oj, det blev visst 6 m present till mig själv :)

... i förskott, men som kanske kommer lagom till min födelsedag den 5 aug, eller vänta, det blir väl efter det i och med semester på Znok. För ja, jag var bara tvungen att göra en beställning. Har gått och suktat på ett par tre tyger ett tag nu och sen idag bestämde jag mig, de ska bli mina.

Har nu beställt två meter av följande:
Tulipa
Tulipa (Lillestoff)

Peacock Love
Peacock Love (Lillestoff)

Peppi Bloom
Peppi Bloom (Lillestoff)


Alla tre tygerna kommer från Lillestoff. Tänker fortfarande på att jag tillbringat tre månader i Hannover utan att veta att det fanns en sån guldgruva där. Fast det är klart, då sydde jag inte i mjuka tyger utan bara klänningar i vävda tyger!

Åh vad jag längtar tills de kommer! Hoppas få sy finfina tunikor/klänningar till mig av dem. Just nu längtar jag mest efter Peacock Love som jag fått för mig kommer bli kanonfint på mig!

3 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina tyger! Du kommer alldeles säkerligen att trolla fram något fint av dem! :)
    Vi är inte så mobila med Ullharen ännu så att vi kvistar runt med honom utan problem, så vi kom aldrig in till stan annat än för att handla mat (J åkte in ensam).
    Hoppas att vi kan ses snart ändå, jag vill ju se era små också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag hoppas verkligen det, men nu blir det allt mindre sytid när E blir allt mer vaken :)
      Förstår till fullo att ni inte är så mobila än, första tiden med A gav vi oss knappt iväg hemifrån första månaderna.
      Vi drar till väst nu på onsdag och stannar en stund, inte avgjort hur länge än. Är ni kvar i öst eller har ni kommit hem, i så fall skulle vi kanske kunna åka förbi er och hälsa på om ni kan. Tänkte även försöka få till en träff med Linda.

      Radera
  2. Åh idag låg tyget i min brevlåda! Vilken snabb leverans, helt lycklig! Synd bara att det nu väntas västkustsemester from imorgon och på obestämd tid. Vet inte när jag får en dejt med maskiner nästa gång...

    SvaraRadera