måndag 22 juli 2013

Dalablod i ådrorna



Ja även om jag själv aldrig har bott i Dalarna så finns det lite dalablod i mig. Min far är från Vansbro och min mor har bott där ett par år av sin ungdom.
Jag tog sommarpaus idag. Åkte hem från sommarstugan igår kväll, tog lille E med mig men lämnade sambon och A kvar. Skyllde på tvätt, men sambon vet om min hemlängtan och att om jag bara får lite tid hemma så kommer jag tillbaks glad och pigg sen. Har tvättat fyra maskiner tvätt och har en kvar, har klippt gräset och rensat en del ogräs. Har plockat tomater,  krusbär och jordgubbar. Så jag har inte bara njutit och slappat. Jag är alltså värd lite tid vid symaskinen :)

Så "självklart" behöver grabbarna A & E lite plagg i detta söta tyg. A får en t-shirt med raglan-ärm och E får motsvarande body.

Mönstret är från två Ottobre-tidningar och jag har sytt dem förr. Denna gång gjorde jag inget speciellt i halsen på bodyn. De tidigare gångerna har jag satt knappar i raglansömmen (bilbodyn) eller farfarsknäppning (cupcakesbodyn). Lite trång är den men nu när E är lite större gick det ändå bra. Men som nyfödd hade jag inte velat ha det så.

Tyget är väl från början Lillestoff som sålts av Znok men jag köpte två 30x200 cm bitar av en person i Tygsamlarna på fb. Av ärmtyget har jag mycket kvar men bara en lite mindre bit av själva hästarna. Får se vad jag mer gör av bitarna

Bodyn har lite små skavanker som jag egentligen borde ha åtgärdat men E växer och jag klippte ut delarna i början av sommaren och om han inte ska växa förbi storleken (56) innan jag är klar är det bäst jag låter honom använda den nu :)
A lär kunna ha sin tröja längre, den är sydd i storlek 86 och den lär han ha åtminstone hela hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar