onsdag 6 februari 2013

Ytterligare ett babynest!

Idag har jag varit hemma och premiärvabbat med sonen. Fick så mycket gjort medans han sov att kvällen kunde ägnas åt sömnad.

Har lovat en god vän att sy ett babynest. De får sin andra bebis i april och jag ska träffa henne i mars.

Hade lite material kvar sen de förra, stoppning och madrass. Hon beställde ett neutralt tyg... Hmm där misslyckades jag, färgerna må vara neutrala men inte mönstret :) men 9 kr metern på Ikea chansade jag på det.

Denna gång sydde jag helt efter måtten på en av bloggarna jag använt som inspiration, http://hannamedflera.wordpress.com/2012/07/04/sydde-ett-nej-atta-babynest/

Jämfört med mitt förra blev detta rätt mycket mindre, framför allt smalare. Men för liten bebis blir det nog perfekt.

Jag är dock lite missnöjd över att jag klippte madrassen något för kort. En del tyg över i nerkanten, men ändå okej.

Får hoppas vännen blir nöjd!

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Åh, ett sådant vill jag också göra, så tack för länken! :)

    Och tack för dina fina ord på bloggen! Kram

    SvaraRadera