torsdag 14 februari 2013

Fodral till våtservetter!

Tänkte sy lite smått och gott till min kompis som väntar barn i april. Hon som får mitt andra babynest. Har en del kvar av tyget jag köpte till henne och det är lika bra att göra något roligt av det till henne.

Så idag gav jag mig på försöket att sy fodral till våtservetterna. Inget man egentligen behöver men som är fint i skötväskan. Passade på att sy ett rött till mig själv när jag ändå var i farten. Hittade en bra tut på nätet, som var lätt att följa. På mitt andra,  det röda ändrade jag lite på måtten. För att ge fodret mer plats på framsidan gjorde jag den biten 2 cm längre, 24x38 och yttertyget 2 cm kortare, 24x32 istället och det tycker jag blev bättre. Framförallt när det inte skiljer så mycket, eller inget alls, mellan tygerna.

Tänkt att även sy ett portabelt liggunderlägg att ha i skötväskan. Men då behöver jag även en del vaxduk. Får ta mig förbi jysk i helgen för inköp av neutral vaxduk! Hittade ett inlägg på nätet där det var någon som även sytt en liten väska där underlägget kunde förvaras tillsammans med våtservetter och någon blöja. Det är också en variant.  Får se vad jag hinner med!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar