torsdag 16 februari 2012

Gult kit i fina fordons-tyget!


Igår blev jag så otroligt sugen på att sy något till A igen. Har inte sytt något till honom på ett bra tag, har ju varit upptagen med klänningen i Karinottilas sew-along.

Bestämde mig för att sy ett par muddbyxor i fordonstyget. När jag ändå höll på klippte jag ut en dregglis och ett par fleecefodrade vantar också!

Allt tyg, mudd och fordonsjerseyn, är från Jny Design, fleecen en filt från Rusta och mönsterna är egna! Byxorna är i storlek 62 men de gränsar åt en 68a.

Sömnaden var rolig men jag har varit betydligt noggrannare förr. Lite bubbliga sömmar, bytte inte från gul till vit tråd när jag sydde den vita mudden mm...

A hade sina nya kläder till öppna förskolan idag och jag fick mycket beröm för hans fina kläder. Jag glad och stolt!

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar