fredag 24 februari 2012

Babytossor!

Har bland bloggar och sytokar på facebook sett att man, kan sy babytossor. Detta ville jag också testa. Förutom de lite mer avancerade från Ottobre, med snörning och grejor, har jag inte sett något mönster. Så det blev till att rita eget.

Jag utgick från en fotplatta som fanns i ett pyjamasmönster för att få lite hjälp med storleken. Sen ritade jag en matchande överkappa. Lite småpilligt men jag fick ihop det.

Klippte ut fyra delar av samtliga bitar, två i fleece och två i trikån, sen två bitar mudd.

Sydde ihop och vips hade jag två små tossor! Lättsytt!

Fisen har inte prövat, hann han somna.

Skulle säga att de blev något breda. Möjligen för bred mudd också, men det får prövningen imorgon avgöra!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar