lördag 31 juli 2010

Orange/rosa sykadeliskmönstrad klänning

Nu har det blivit en del sytt och pysslat sen sist. Kommer dela upp det i lite olika små inlägg för att det ska bli övergripligt.

Jag testade den nya modellen, i det halvsykadeliska bomullsaktiga rosa/orange tyget.



Den blev bra faktiskt. Men sen tog jag aldrig tid till mig att fixa klänningen till Janne och Tove i den modellen. Jag bestämde mig istället för att njuta av semester och vara utomhus.

Jag vet inte riktigt när jag kommer kunna använda klänningen. Den är ju lite speciell i tyget, men modellen är klassisk. Så rent modellmässigt kan det vara en vardagsklänning, men tygmässigt är jag lite osäkrare. Fegare skulle jag nog vilja säga. Får se när premiären blir. Men med ett par leggings och en kofta till så ska det nog fungera.

På bilden är inte klänningen struken. Den har varit nerpackad i en väska och är väldigt skrynklig. Men det bjuder jag på.

Modellen/mönstret från Sömnadsmagasinet nr 5 och tyget är köpt på deras tidigare webshop på rea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar