tisdag 6 juli 2010

Nytt försök, men ny modell

Som jag berättade i det tidigare inlägget, det valda mönstret blir inte bra för mig.

Så nu har jag skrotat den modellen för den här gången. Har en annan variant på gång. Men jag måste provsy det först. Det är ett mönster från tidningen "Allt om handarbete", fast det heter den inte längre utan "Sömnadsmagasinet". Modellen är från nr 5, 2010, på sidan 53 modell 114.

Jag har ett halvsykadelsikt bomullsaktigt tyg i rosa/orange som jag tänkte jag skulle provsy modellen av. Det är en helt annorlunda modell mot något jag har sytt tidigare. Skulle vara kul om det blev bra. Jag behöver något nytt, så att inte alla klänningar blir likadana.

Allt om handarbete / Sömnadsmagasinet är ju också en historia för sig. Jag betalade in en prenumeration i någongång i början på juni. Har ännu inte fått något nummer. De har bytt ägare och haft sig och har haft problem att få ut numren när de ska. Idag står det att nummer 7 ska komma den 7 juli, vilket borde vara i morgon, och det numret borde jag få.

Dessvärre har de nya ägarna inte köpt med shoppen som fanns till tidningen. Där du kunde beställa det tyg och de tillbehör som behövdes för de modeller som var med i tidningarna. Jag har inte gjort detta så ofta, men bara vetskapen om att det går tyckte jag var bra. Dessutom gillade jag själva shoppen mer än tidningen. Det fanns mycket gamla tyger som man kunde beställa. Billigt tyg gillar jag! Men den delen valde de nya ägarna att inte fortsätta med. Så med tanke på det, så tror jag att jag kommer nöja mig med att bara prenumerera på de tre nummer jag har förbundit mig till. Gäller bara att komma ihåg att säga upp den också.

Nu är det dags att sova, klockan har hunnit bli över tre på morgonen. Tur att jag har semester och inte behöver gå upp alltför tidigt imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar