söndag 1 maj 2016

Sömnad av tygsnuttar!

Inte heller denna gång kommer inlägget om senaste klänningen... den kommer men jag orkar inte flytta bilderna från den andra telefonen till den jag skriver med... vilka ilandsproblem!

I helgen har det varit Valborg och 1:a maj. Ingen långledigt detta år... 1:a maj blev en söndag och bara vanlig helg. Men vi körde valborgsfirande på hemmaplan, tog ungarna i cykelkärran och cyklade bort till fotbollsområdet och såg brasa och fyrverkerier. Det var nog första gången minstingen såg fyrverkerier och han älskade det. Fullkomligt hoppade upp och ner i vagnen. Det här med fyrverkerier splittrar mig. Jag älskar att kolla på fyrverkerier, maffigt, spektakulärt och häftigt. Samtidigt lider jag med djuren och de människor som blir rädda, miljön som skräpas ner och att det är fullkomligt onödigt. Håller med alla som tycker det är onödigt men när jag ser det så är det så himla fint... dubbelmoral absolut.

Idag kom solen men jag passade på att smita ner i syrummet vid ett par tillfällen. Resultatet blev ett par kalsonger till sambon och ett par boxertrosor till mig.

Kalsongmönstret är från Heilt Spesiell-boken och boxertrosan var från ett nummer av Ottobre. Minns inte vilket, var ett nummer med badkläder i.

Först satte jag även trosresår i besluten...

Men de var för tajta så jag klippte bort dem för att få beslutet lite vidare och sen orkade jag inte sy på nytt utan vek bara in och sydde med covern och två nålar. När jag sydde trosresår sydde jag först fast den "räta mot räta" vek den mot avigan och sydde fast den med en tvånålig coversöm. Det blev snyggt men för tajt.

Måste nog ge mig ut på jakt på bättre trosmönster. Vill hitta något jag blir nöjd med så ja kan förnya underklädesgarderoben även för mig och inte bara sambon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar