måndag 23 maj 2016

Ett par till Runisar!

Jag har även hunnit med att sy mig ett par nya runisar.

Dessa sydde jag två storlekar mindre än de jag sydde tidigare. Blev betydligt bättre.

Men trots att jag försökte vara supernoggrann när jag vek tyget och la ut mönstret så drog sig tyget något på undre sidan jämfört med övre. Vilket blev väldigt synligt på detta snedrandiga tyg. Det syns så tydligt att ena benets ränder lutar mer än det andra trots att det i te är någon söm mitt fram. Jaja detta är ändå ingen modell jag har på mig ute på stan eller på jobbet. Detta är byxor hemma att dra runt i. Kommer vara supersköna i sommar. Ja kanske tar jag en tur till affären med dem men det räknas knappt ;)

Tyget är från Ikasyr. Köpt på Tygyran här i stan. Har även köpt den vita mudden där. Var så himla bra på senaste syjuntan i Vikingstad. Då fanns det mudd, tyg och lite andra tillbehör att köpa på sig från Tygyran. Så jag passade på att köpa några olika färger mudd och några meter enfärgad jersey. Tack för det Tygyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar