måndag 23 maj 2016

Mera klänningar!!!

Det här går ju bra ju, så jag fortsätter med nästa!

Denna färgkaramell har legat till sig ett par veckor innan jag tillslut gjorde klart den härom veckan. Det var bara fåll av ärmar och uppläggningen som var kvar. Anledningen att den har dröjt var att jag fick för mig att klippa nederkanten efter tygets ränder, istället för efter mönstret. Det blev jätte dåligt, liksom som två strutar ner på varje sida. Men så härom helgen fick jag tummen ur och gjorde klart den. Blev skitbra!

Tyget är från Lillestoff, iaf husen. Jag har köpt de begagnat på Facebook.

Mönstret är ett ihopplock, överdelen är ceciliaklänningen (onion 2035) och kjolen är crossover dress. Sen har jag lagt till fickor på båda sidor. Fickor är ett måste!

Kanske inte syns på bilden men för att få det randiga tyget att räcka fick jag vända på bakstycket så där är ränderna liksom blev spegelvända. Jag har dock mönsterpassat de gula strecken mot varandra. Så det är inget misstag utan självklart gjort med avsikt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar