lördag 10 januari 2015

Syrum på g!

...eller rättare sagt syvrå!

Huset har en klädkammare i källaren, den fick flytta in i förrådet istället och klädkammaren ska jag få husera i!


Det är inte stort men med lite planering kommer det bli bra. Sambon är bra på att fixa sånt här men att göra något halvdant funkar inte för honom. Så nu blir det måla tak, nya lister till både golv och tak. Plus måla väggar och lite tapet och lägga in lite golv. Sen ska det byggas bord i vinkel och hyllor ska upp. Men jag har bara planerat möbleringen i stora drag. Småfixet kommer senare för att inte låsa upp för mycket.

Så nu funderar jag på ljust eller mörkt golv? Köper bara något billigt laminatgolv.
Måste hitta en tapet som är som den jag har i huvudet för att se om jag ska ha rosa eller mintgröna väggar. Det lutar åt rosa :)
Sen är min plan att ha vita hyllor och vit bordsskiva.
Vi måste även dea in el, för den enda lampa nu är en garderobslampa som släcks när dörren stängs... Och inget uttag till maskinerna.
Det kommer bli kanon!

1 kommentar:

  1. Åh, vilket spännande projekt. Jag ser fram emot flera bilder på ditt syrum.

    SvaraRadera