söndag 25 januari 2015

Ny rapport från sykammaren!

I helgen har det inte hänt så mycket. Jag opererades i torsdags och kom hem i fredags efter lunch. Har haft en sköldkörtel som bråkat med mig sen iaf 2008, den överproducerar och medicinering har inte fått bukt på den. Så nu skulle den bort. 
Idag har jag inte speciellt ont, men ryggen har inte rätt ork då framsidan är försvagad. Men idag har jag knappt behövt äta en enda värktablett, efter att de två dygnen knaprat maxdos. Känner av lite feber och har därför tagit panodil, så inte för värken alltså.

Sambon har trots mitt läge i soffan ändå fixat en del i sykammaren, faktiskt för mycket. Men samtidigt vill jag ju också att det ska rulla framåt. Igår åkte han iväg och handlade när 1.5 åringen sov sen middag. Han hade 3 åringen med sig så jag fick vila, bra där. Han köpte lister, lite kabel, hyllplan mm. Sen har han väl kanske jobbat lite mycket i rummet idag. Jag hade kanske hoppats mer på "lek ordentligt med barnen på fm så blir de inte så rastlösa resten av dagen" men så tänker inte han. Rastlösa barn är gnälligare än annars, gnälliga barn med en mamma som inte orkar så mycket och som inte ska bära så mycket är ingen bra kombo, framför allt inte när pappan snickrar och inte kan släppa allt så snabbt. Men trots ett par mamma/barn-katastrofer så har vi överlevt dagen. Mat har jag serverat och  sambon har fått ihop det riktigt bra.
Inte så stora förändringar, men golvlister på plats! Lika så en tröskellist som inte syns och sen är det även taklister på kortsidan vid ingången, enda stället som behövde, så bara där fram till ventilationstrumman. El indraget och övre raden med takhyllor uppsatta. Jag tänkte bara ha på tapetväggen samt kortsidan men sambon tyckte även mot rosa väggen....det blev inte bra. Antingen får jag ta bort den alternativt minska djupet på den. Tanken är nämligen att jag ska förvara tyg där uppe i plastbackar från Ikea. Jag har ställt upp en som jag har måttat med. Men om jag har den sista hyllan som nu så får jag ingen bra överblick, och det behöver jag. Utan den sista hyllan får jag plats med minst 7 backar, kanske fler om jag vänder dem åt andra håller. Så det kommer svälja en hel del.

Nästa inköpsrunda kommer gå till Ikea, där ska det köpas vita bänkskivor, stödben med justerbar höjd samt fler plastbackar. Har även en trådbacksstativ som jag behöver komplettera med lite backar i. För tyg som jag behöver ha mer lättåtkomligt!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att tillfrisknandet går framåt! Och det ser ut att bli fint i pysselrummet, ser fram emot uppdateringar!
    Känner igen det där med arbetande man. Det är jättebra att saker blir gjorda men ibland vill man kanske prioritera VAD som ska öras, roa barn kan vara en grej som kan prioriterad upp

    SvaraRadera
  2. Men suck! Jag kan inte redigera! Göras och prioriteras ska det stå!

    SvaraRadera