lördag 17 januari 2015

Färg, tapet och golv inhandlat!

Äntligen helg igen! Vardagarna går på i makligt tempo men inget mer hinns med än det nödvändiga. Vakna, äta, jobba, hämta/lämna barn på förskolan, göra i ordning barn för sängen, plocka undan och sen även sova. Nu när det är vinter och mörkt blir dagarna så korta. Att göra något efter klockan åtta på kvällen känns nästan otänkbart. Annat är det när det är sommar och ljust ute!

Hur som, helg och ledighet! Efter frukostbestyret åkte vi på shoppingtur, målet var att handla tapet, färg och golv till min sykammare! Sykammare är vad jag nu kommer kalla den för, en klädkammare som istället har fått bli min syvrå, sykammare!

Jag vet vad jag ville ha för tapet men inte exakta färgställningen. Finns med både gul och rosa bas (även ett par till som inte är intressanta) och lite andra snarlika. Började på Colorama och de hade precis vad jag ville ha! Och jag bestämde mig för den med gul botten.
... Men jag köpte den inte... den kostade 750 kr rullen och jag behövde två. Ok att jag inte behöver så många men jag hade lite svårt att motivera det priset för min lilla kammare. Så istället iväg till andra ställen för att leta annan tapet... har redan scannat nätet på byggvaruhus och annat och inte hittat vad jag velat ha. Åkte ändå till Bauhaus och Coop forum bygg men bara strunt. Till sist tog vi Rusta och där hittade jag en jag iaf kunde tänka mig, för bara 200 kr rullen. Mycket bättre!
Så tillbaks till Bauhaus och köpa tapetklistret och en fin väggfärg i matchande rosa! Vid förra besöket på Vauhaus hade vi även hittat ett billigt laminatgolv, kostade 119 kr/kvm. Ett i ask vilket jag tycker är fint!

Så nu har sambon börjat måla! Han säger att jag har köpt en grisrosa väggfärg, men hallå, nyansen heter flamingo, väsentlig skillnad!
En målande sambo in action!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar