fredag 7 mars 2014

Vecka 10 och 11

Jag är väldigt veckovill har jag insett... trodde fortfarande det var vecka 10 men när jag skulle plita ner det inlägget insåg jag att det visst redan är fredag i vecka 11. Ja ja, det här är min sista föräldralediga månad och då får jag vara lite förvirrad! Snart börjar jag jobba igen och då blir det lite ordning i hjärnan på mig.

Vecka 10 - Det här inspirerar mig!
Alla andra kreativa människor ute i cyberspace! Efter att jag har hittat så många sysidor på facebook har jag blivit överröst av inspiration. Sidorna är lättillgängliga och via alla kreativa personer där hittar jag in på deras bloggar och får än mer inspiration. Bloggar har jag följt länge, men de uppdateras inte riktigt lika ofta och jag får ett större flöde i grupperna. Grupper som jag ofta hänger i är "Vuxna sytokar" och "Vi sytokiga".

Jag är inte så fast i Pinterest-träsket som många andra. Men jag har hittat dit och börjat samla på mig inspiration. Ofta när jag till exempel hittar en klänningsmodell jag gillar så brukar jag både söka i Pinterest efter bilder på dessa men jag bildgooglar även, google är en guldgruva!

Skulle vilja säga att natur, hav, väder mm inspirerar mig, men nej det gör det inte. Möjligen kan det ge mig lite energi men inte så mycket inspiration!

Vecka 11 - En grej som gör mig vansinnig när jag syr!

Det mest frustrerande är när min kära Pfaff krånglar. Vilket den i princip bara gör efter ett undertrådshaveri. Då brukar en liten liten pigg inne i undertrådshuset hamna i fel läge och sen blir det så mycket trassel. Trots att jag vet vad felet är och när det brukar uppkomma så hamnar jag ändå i den situationen allt för ofta.

En annan sak som gör mig vansinnig är dålig tråd. Sömmarna blir dåliga, tråden går av, allt blir bara skit. Nu för tiden gör jag allt för att undvika all tråd från IKEA och dessutom, tråd har ett bäst före datum. Gammal tråd är inte bra, speciellt inte gammal tråd som är dammig. Ny tråd som också är dammig är inte heller bra.

2 kommentarer:

  1. Jag är besatt av Pinterest. Det eskalerade under vakna nätter i början när Ullharen var liten. Vi får lägga till varandra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste jag ju fråga, hur gör jag det? Sån koll har jag :)

      Radera