tisdag 23 april 2013

Halvt tråkprojekt som blev bra!

Vi håller på att göra i ordning As rum. Det har tagit sin lilla tid men nu börjar det mesta falla på plats. Planen var att han skulle flytta in i rummet innan syskonet kommer och det har vi lyckats med. A är dessutom helt lycklig över sitt rum med alla sina saker! Det känns bra.

I rummet bestämde vi att det skulle finnas en myshörna. I den skulle vi ha en madrass i något fint överdrag och sen gosedjur och kuddar. Där han kan gosa,  mysa och läsa böcker.

Vi köpte en madrass på Ikea, lite för stor men med lite våld på den så skulle den gå in mellan väggen och garderoben. Där någonstans gick det sen lite "snett"... sambon fick "kreativa" idéer... Så istället för en rektangulär platta blev det en soffa med ett lägre ryggstöd på långsidan och ett högre på kortsidan. Tanken var att allt skulle vara i ett svep alltså inte tre lösa rektangulära bitar. Kul... men jag antog utmaningen.

Det var pilligt, knöligt och rätt så bökigt. Men två sykvällar gick det på och nu är hörnan på plats! Det bästa var att jag kunde köra med sambon under arbetets gång. Hämta detta, mät detta, håll här, tråckla där osv! Det var ju hans påhitt som gjorde att jobbet tog längre tid än beräknat. Men okej, slutresultatet blev ju faktiskt bra och det var inte lika tråkigt att sy som gardiner...

Apropå gardiner... måste kapa den vi har till hans rum. Den är lång och alldeles för rolig att dra i... men jag vill behålla motivet i nederkant och hällorna upptill. Det där emellan är bara vitt och kan avlägsnas. Det är en köpegardin från Ikea, så att klippa i den känns inte så svårt!

Förresten, tyget till myshörna köpte jag på Panduro Outlet i Ullared förra helgen! Tror det kostade 50 kr/m och det tyckte jag var ett bra pris! Fick lite kvar som jag funderar på vad jag kan göra med... kommer nog på något!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar